tirsdag den 27. oktober 2015

P A R F A I T



Jeg ønsker mig virkelig meget en ismaskine, men indtil den bliver en del af mit køkken, glæder jeg mig over den nemme og enkle opskrift på en lækker cremet parfait. Denne gang tilsatte jeg chokolade og marcipan.

Du skal bruge (4 pers.):

4 pasteuriseret æggeblommer (økologiske)
50 g sukker
1 stang vanilje (kornene)
2,5 dl fløde
50 g chokolade
30 g marcipan

Sådan gør du:

Sukker og æggeblommer piskes hvidt sammen med vaniljekornene. Hak chokoladen i mindre stykker og riv marcipanen groft. Tilsæt chokolade og marcipan til æggemassen. Fløden piskes til en let skum og vendes forsigtigt i. Hæld massen i en form og frys mindst 3 timer.

Du kan vælge jævnligt, at røre i parfait'n så chokoladen og marcipanen ikke falder til bunden, så undgår du også krystaller i isen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar